bytanja.blogg.se

Mina tankar, tips och idéer vad gäller Träning, Mat, Vila, Pyssel och... sånt som piggar upp vardagen

MAQ & NMA...

Publicerad 2013-10-08 21:23:03 i Allmänt, Träning, Utbildning, Ätbart,

...Muscle Action Quality & NeuroMuskulär Aktivering, klingar som ljuv musik i mina öron.
Och denna ljuva musik - vad står den för då? Ja, det kan man med rätta undra.
 
I VÄLDIGT korta drag kan det sammanfattas med att kroppen är EN enhet, att alla muskler samspelar med varandra i långa anatominska tåg, som går genom kroppen på både längden och diagonalen. Kroppen ska således tränas som den helhet den är med de tre GLOBALA handlingarna GREPPET, HÅLLNINGEN och ANDNINGEN som centralt utgångspunkt i VARJE rörelse och övning som genomförs. Det ska vara KVALITÉ och FOKUS på övningarna annars är RISKEN för skador mer än STOR.
 
Har till min stora GLÄDJE sett att Lalla har träningspass som bygger HELT på MAQ, lite okristligt tid med start kl.06:00... Men imorgon ska jag vara där. Och om jag inte hänger på låset så ska jag vara där i TID, är tanken och ambitionen.
 
Tur då att min nya frukostMASKIN levererades idag - C3's Mix & GO. EN portionsbägare för "mixa och drick". Perfekt vad gäller disk och att var och en får sitt personliga innehåll på sin smoothie... Har iaf förberett inför imorgon med banan, kiwi, melon och lite blandade bär i en zippåse i frysen. Fler tips och smaker kommer säkert längre fram. Ska ju BARA överleva morgonen...
 
                                 
                                   Första frukostpåsen i frysen....
 
                     
    En liten KORT sammanfattning över vad jag har för mig om dagarna, om det är någon som undrar...
 
Säger god natt, klockan ringer 05:00 - det är tom FÖRE tuppen!!
                        //byTanja
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2013-10-08 22:00:15

Ha så kul! Tänker på dig och ställer klockan på 8:00😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela